fredag 29 oktober 2010

Boktips efterlyses smått desperat

Det bästa med böcker skrivna av Joyce Carol Oates är att de rakt igenom präglas av ett otroligt vackert språk. De är välskrivna, varar i en evighet och doftar gott (i alla fall de man beställer från bokus.com). Men ändå. Så tråkiga. Jag läser i snitt en sida om dagen. Det är ungefär den portionen konst jag mäktar med. Jag längtar verkligen efter en billig sträckläsvänlig bok.



Just nu läser jag Älskade syster. Det är en ohyggligt tragisk berättelse som borde kunna ge vem som helst kalla kårar.



Anskrämligt ful kvinna måste jag säga, men skriva kan hon.

2 kommentarer:

  1. Jag läser ju inga böcker så jag kan nog inte ge speciellt många tips. Men jag älskar Nina Hemmingsson! Hon gör ju serier men det är ju text med och läser man sakta räcker det några timmar, "Jag är din flickvän nu" är genial!

    För några år sen fick jag för mig att jag skulle bilda mig, eftersom jag är så obildad på den litterära fronten, så då lånade jag lite Eivind Johnson på biblo och han är också genial (och som bodensare måste man ju älska honom, av plikt)

    SvaraRadera
  2. Katarina Wennstam tycker jag med är bra, fast jag har inte läst några av hennes skönlitterära texter, men jag tror du har det. Men du kanske inte har läst hennes senaste Alfahannen? Den är nog bra.

    SvaraRadera