tisdag 5 oktober 2010

Operationsmundering




Jag blir lite irriterad över att jag inte hör så bra med alla dessa mössor på huvudet. Å andra sidan behöver man inte höra så mycket. Operationssjukvård är rätt okej så länge patienten är vaken, men väldigt långtråkigt att stå och glo ner i en köttig bukhåla i flera timmar. Träffade min första (urakuta) nekrotiserande fasciit idag, vilket var ganska häftigt. Det var häftigt tills kirurgerna fick för sig att göra en del andra framtidsplanerade ingrepp när de lika var i farten. Jag såg patienten som var uppskuren över hela kroppen och kände för att skrika att det fick räcka så. Jag skrek inte men jag gick hem en timme tidigare för att jag inte ville se mer. Omvårdnad är mer min grej.

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än att hålla med! Jag tycker det här är den tråkigaste operationen någonsin. Är på gyn-op och det är verkligen ingen höjdare. Imorrn ska jag vara på uppvaket, hoppas på att det är roligare.

    SvaraRadera
  2. Rättelse: TVÅ roliga mössor, minst!

    SvaraRadera