lördag 2 oktober 2010

Ibland tänker vi så oändligt mycket om lite

Det står nu klart för mig att bowling nog inte är en av mina största talanger, fast jag tyckte verkligen att det var riktigt roligt! Förutom att det var SÅ himla skoj att humpa ner tunga klot i rännan så var det också väldigt skoj att träffa VC-folket. Jag förstår inte vad det är med dessa människor som varje gång jag ser dem gör mig så extremt glad. Hela jag blir rakt igenom glad. Bara det.

Bowlingkvällen avrundades med en tur till Katalin. Där flödade vinet i en något överdriven mängd för min del medan jag njöt av det fina sällskapet och mådde väldigt bra. Jag sov väldigt djupt och gott i natt trots en mycket irriterande värk i nacken. Det har jag förmodligen vinet att tacka för, fast hela äran för min goda sömn får faktiskt inte vinet.

Dagen efter en sådan häftig kväll som gårdagen brukar jag känna mig riktigt hungrig. Ikväll kände jag mig på gränsen till utsvulten medan jag lagade mig en riktigt extremt fettdrypande böngryta med tomat och fetaost. Jag trodde att jag lagade mig både middagsmat för idag och lunchmat för imorgon, men glupskt som bara den slukade jag hela grytan i ett nafs. Nu känns det riktigt varmt och gott i min proppmätta mage. Tänkte läsa om transplantationer men något som känns aningen mer lockande just nu är att glida ner i ett varmt och väldoftande bad och stimulera mitt tänkande organ med något så billigt som en simpel pocket. Det är faktiskt lördag.



Var för hungrig för att hinna fota min egen gryta, som faktiskt såg riktigt delikat ut trots allt flott.

1 kommentar:

  1. Avis! Vill också ut och svira... fast någon böngryta vill jag inte ha efteråt. Bara fett och feta.

    SvaraRadera