lördag 30 oktober 2010

Boktipset

Jag fortsätter rota i boklådan för jag har två böcker jag väldigt gärna vill rekommendera er att läsa.



Dessa två, skrivna av Katarina Wennstam, är både en fröjd och ett måste att läsa för er som har fått nog av mäns våld mot kvinnor, brottsoffrens utsatthet inom rättsväsendet, förlegade maktstrukturer och kvinnoförtryck i allmänhet. Dessa böcker är sträckläsvänliga, upprörande, älskvärda och klockrena. De ligger mig båda varmt om hjärtat då jag läst dem vid två olika perioder i mitt liv då läsning som denna har varit precis vad jag behövt.

2 kommentarer:

  1. Haha kul att jag sitter här och skriver om Wennstam och så gör du samma samtidigt!

    SvaraRadera
  2. Åh, lyssnar ju på Smuts nu, den är ju bara så bra! :) tack för tipset!!!

    SvaraRadera