måndag 11 oktober 2010

Hugg en häl och klipp en tå! (okej då)

I helgen slog jag omkull ett vattenglas i sovrummet. Olyckan berodde inte enbart på vinet jag druckit, utan också på det faktum att det var mörkt i sovrummet och att jag vanligtvis inte brukar ha vattenglas stående där. Jag var helt säker på att jag lyckats städa upp varenda liten glasbit, men tji fick jag. En skärva har nu borrat sig djupt in i min högra fot. För att få ut den fick jag ta otaliga DJUPA andetag, skära upp hälen med min vassaste kniv och sedan avslutningsvis gräva runt i köttet med en pincett. Jag vet inte om jag fick ut glasbiten, men trots att jag i princip slaktat min egen fot så känns det en aning bättre nu än vad det gjorde innan operationen. Jag har fyllt ut kötthålet med sterila kompressbitar och tejpat fast bomullsrondeller som ett lock. Eller som en extra mjuk trampdyna.



PS. Inga klagomål på mina omläggningsskills tack! DS.

1 kommentar: