måndag 25 oktober 2010

Sjukt dödstrött

Efter en trött men ganska rolig lektion i statistik åkte jag hem och sov middag i fyra timmar. Orkade inte promenera Ela idag. Jag blir alldeles matt i kroppen av att gå den korta trappan upp till mig.

Ska göra ett försök att pigga upp kroppen och förhoppningsvis snygga till mitt blodvärde med hjälp av järntabletter, folsyra och vitaminer. C-vitaminen ska jag dricka på kvällen när jag tar min järntablett. Multivitaminen ska jag dricka på morgonen då den bland annat innehåller kalcium som verkar hämmande på järnupptaget.



Förutom järn och vitamintillskott ska jag vitaminboosta mig med frukt och grönt, sova massvis och andas frisk skogsluft varje dag. Om inte detta fungerar så kanske det är dags att gå till doktorn. Men nu, nu är klockan snart sju och det är hög tid för mig att krypa till kojs.

2 kommentarer:

  1. gillar morötter men inte blomkål!

    SvaraRadera
  2. Niferex åt jag under graviditeten och man blir inte särskilt trevlig i magen, se upp för förstoppning! :-).

    SvaraRadera