torsdag 28 oktober 2010

Plågad av trötthet

Den här dagen har varit en enda lång plåga. Den inleddes med ett avslutande seminarium i vetenskaplig metodik. Vi redovisade våra fördjupningsarbeten i litteraturöversikt som metod, vilket gick ganska bra och jag höll mig vaken under hela seminariet. Efteråt handlade jag äpplen, apelsiner, godis och torkad frukt. Det gick också bra men sedan när jag skulle bära min axelväska och kassen med frukt till bussen kom den förbannade tröttheten över mig som en jävla ångvält. En stund tvivlade jag på att jag skulle orka gå den korta sträckan till stationen. Helt sjukt. Var helt darrig och matt i hela kroppen när jag väl damp ner på första bästa (och lediga) säte på bussen. När jag kom hem åt jag bara snabbt lunch och sedan kunde jag äntligen sova. Med väckarklockans hjälp sitter jag nu vaken här igen. Jag håller stenhårt på mina mattider och det strikta schemat jag upprättat för mina vitaminintag. Egentligen kanske jag borde kämpa mot sömnen och lusten att sova mer än vad jag gör, men bara tanken på det gör mig extremt trött. GUD vad det här gör mig JÄTTELEDSEN!

2 kommentarer:

  1. usch vad jobbigt.
    jag var också väldigt trött när jag kom hem.
    efter maten somnade både jag och emil och sov i två timmar, vaknade nu vid kl 21 :P snacka om jobbigt!

    hoppas du blir piggare snart!

    SvaraRadera
  2. ibland är man för trött och ibland för pigg. usch, hoppas det löser sig och att du blir piggare av alla vitaminer du proppar i dig!

    SvaraRadera