torsdag 24 mars 2011

Framsidan av baksidan

Dagens avsnitt av Dr Phil handlade om en kvinna som blev misshandlad på alla tänkbara vis av sin sambo. Eller en man som misshandlade sin sambo på alla tänkbara vis, beroende på hur man vill se det. Jag såg bara mannen för jag såg honom. Det var länge sedan han fanns i mina tankar. Insåg att han sakta men säkert har bleknat för mig. Han är genomskådad och bortsorterad sedan ett bra tag tillbaka. Så märkligt att jag gjorde mig fri från honom utan att ens märka det.

Jag tänkte på hur otroligt bra jag mår nu. Hur jag trivs med livet och med mig själv.


och så slog det mig
att jag har kommit ut på andra sidan


...och jag märkte det inte ens.

2 kommentarer:

  1. blev så glad när jag läste detta. vet ju att det är så och det är så himla fint! kanske finns det någon rättvisa ändå tänker jag, för du förtjänar verkligen att må super, och det gör du ju uppenbarligen! puss och kram gullis!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig insikt!
    Blir så glad för din skull!
    Kram

    SvaraRadera