söndag 13 mars 2011

Mina fingrar är SÅ gröna!





















Eftersom jag mot alla odds med stor möda har lyckats hålla min murgröna med liv (jag har till och med börjat misstänka att den FRODAS!) tyckte jag att vi kunde belöna oss med ett par snygga krukor. Fint va? Regnet öser ner utanför fönstret och då är det lite extra roligt att ha något fint att titta på när man sitter vid köksbordet. Hemligheten med att hålla murgrönan fräsch är att spraya bladen ofta. De kan annars drabbas av spinn, och det är (tydligen) inte bra alls.

Idag är det söndag och jag ser fram emot ännu en tvättdag. Idag är det Elas plädar och kuddar och mina bysthållare som ska få sig en omgång. Förutom att tvätta ska jag handla och laga mat inför veckan som kommer, städa och skriva uppsats. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar