torsdag 24 mars 2011

Godmorgon!

Jag har alltid varit den morgonpigga typen. Jag älskar att ha gott om tid för mig själv på morgonen så jag kan pyssla på i lugn och ro. Många av mina vänner anser att mina morgonbestyr är helt galna, men för mig är de nödvändiga för att resten av dagen ska bli bra. Så här ser mina mornar ut om jag börjar kl 8:

5.30 Klockan ringer. Stiger upp och slår igång kaffebryggaren som jag förberedde med vatten och kaffe kvällen innan.
5.31-6.00 Somnar om. Den halvtimmen jag sover på morgonen är den skönaste sömnen jag vet. När jag vaknar känner jag mig utvilad och mycket piggare än om jag helt enkelt sovit i ett sträck.
6.00-6.30 Slår igång datorn. Häller upp kaffe i en kopp. Lägger mig i badkaret och låter det fyllas med varmt vatten. Njuter och vaknar sakta till.
6.30-7.00 Fyller på kaffekoppen som då får precis rätt dricktemperatur. Kollar mailen och dricker kaffet. Torkar håret, smörjer in kroppen och sminkar mig.
7.00-7.20 Dricker kaffe och läser bloggar. Äter fil med kanel och lite müsli. Borstar tänderna.
7.20-7.40 Väcker Ela. Bäddar sängen. Rastar henne och ger henne mat och nytt vatten.
7.40-8.00 På väg till jobbet/praktiken etc

Så vill jag ha min morgon men det känns alltid lite tungt att lämna sängen när jag ser det här:

1 kommentar:

  1. jag har alltid tyckt att dina morgnar är helt sinnessjuka det vet du! men samtidigt är jag avis på dig för att det verkar vara så mysigt och "frivilligt" att gå upp, litegrann som i en film

    SvaraRadera