måndag 14 mars 2011

Min lilla kikare




































Efter en snudd på helt sömnlös natt för min del kändes det riktigt tufft att stiga upp när klockan ringde. Jag har fortfarande inte vaknat till liv trots ett härligt morgonbad och hittills två koppar kaffe. Lyxen med att vara hund i det här hushållet är helt klart att det är fritt fram att somna om efter att matte har tvingat sig upp. Ela byter helt enkelt bara sovplats från sängen till sin korg i köket. Hon snubblar ner i korgen, går runt, runt ett par varv, lägger sig ner och kurar ihop sig till en kringelbulle, suckar djupt och somnar. Så gör hon varje morgon och det ser lika härligt skönt ut varje dag.

Idag har hon dock kringgått sin hårt invanda morgonrutin. När jag badat klart ser jag att hon ligger och kikar på mig. Hon använder sin korg som utkiksplats istället för sovplats denna måndagsmorgon. I skrivande stund kan jag se att hon fortfarande ligger och kikar på mig. Hon är så sjukt söt.

1 kommentar: