söndag 3 april 2011

En typisk söndag

Idag steg jag motvilligt upp bara för att komma in i köket och mötas av det trista gråa vädret utanför fönstret. Satte på kaffe och under tiden det blev färdigt hasade jag sömnigt ner till tvättstugan och startade två maskiner. Jag hade tänkt äta en snabb frukost och sedan sätta igång att städa, men hamnade i soffan med en bok och nybryggt kaffe. Hela dagen har det regnat, men jag har fått på mig kläder och lyckats hålla mig vaken. Jag har tvättat, handlat, bäddat rent i sängen och varit ute på en kort promenad med Ela. När jag handlade köpte jag med mig en liten belöning som jag ska ge mig själv när jag städat klart. Ska visa er sedan! Lika bra att dra fram dammsugaren nu kanske. Så här fin städmundering har jag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar