lördag 23 april 2011

Påskmiddag




































Jag slog mig ner på balkongen i gassande kvällssol. Såg fram emot att avnjuta ett glas vin och den här härliga grönsakstallriken som jag toppat med ugnstekt påskkyckling (suck, jag har ätit alldeles för mycket kött på sistone), stekta champinjoner och solrosfrön. Njöt gjorde jag tills jag kände cigarettröken som långsamt förpestade min ljuvliga sommarluft. Försvinn från min balkong! Jag har noll tolerans mot den här typen av svineri. Jag har rökt själv. Jag vet hur vidrigt det är och hur extremt elakt det är mot kroppen. Jag har valt att aldrig mer röra skiten men GUD, det är OMÖJLIGT att komma undan den där förbannade röken hur mycket man än försöker! När grannen inte röker så sitter hon och hostar sin sjuka slemhosta tills både hon och jag är nära att kräkas. Hon av hostan och jag av rent äckel. Glad påsk!

1 kommentar:

  1. haha vad fint, minus röken, men du vet alla människor måste få finnas även vi som röker då och då! har du tur så slår förbudsstaten till och förbjuder folk att röka på sina balkonger:) saknar dig jättemycket och tänkte på dig när vi grillade majskolv! GLAD PÅSK

    SvaraRadera