onsdag 20 april 2011

Inför bedömning

Imorgon ska jag och mina färdigheter som sjuksköterska bedömas i praktiken genom ett praktiskt prov som kommer att pågå under hela förmiddagen. Lite som en uppkörning. Klockan sju imorgon bitti ska jag stå ombytt i givakt och vara redo att prestera mitt allra bästa sjuksyrrejag. Mår lite illa. Dels för att jag måste stiga upp så tidigt och dels för att jag faktiskt är lite lite nervös. En av mina starka sidor som jag är så himla nöjd med är att jag i princip aldrig blir nervös över en tenta eller någon annan prestation jag måste göra. Det är kaxigt av mig, jag vet, men jag brukar oftast känna mig ganska säker på att det kommer att gå vägen. Förvisso är jag väl ganska säker på att jag kommer att klara morgondagens prov också, men TÄNK OM. Tänk om jag inte klarar det, om jag inte blir godkänd.

Tidigare har det inte egentligen spelat så stor roll. Än sen om det inte skulle gå hela vägen? Nu har jag jobbet jag länge velat ha som står på spel. Jag får inte misslyckas.

2 kommentarer:

  1. Tänk om grisar börjar flyga! Ungefär lika stor risk att du blir underkänd. You can do it, DO IT'Z! Kram.

    SvaraRadera