tisdag 26 april 2011

Lunch



































För fyra timmar sedan åt jag detta: soppa med gröna linser, morötter, purjolök och paprika. Brödet värmde jag i ugnen efter att jag preparerat det med ost och vitlök. Varm och god lunch, somnade som en stock. Nu sitter jag här och försöker skriva ihop något fint utifrån alla tankekartor och ritade teckningar jag gjort idag. Jag varvar skrivandet med städning. Snart dags för middag. Magen kurrar. Suck. Jag kanske kan skriva bättre om jag äter lite först. Men vad ska jag laga för mat idag? Glamour börjar om en halvtimme. Undrar hur det går för Stephanie med hennes lungcancer (tumören i lungan är bortopererad men hon har metastaser i hjärnan, inte bra). När var jag ute med Ela senast? Det kanske börjar bli dags för en kissrunda igen. Få se nu...

Jag kan passa på att ta ut den där överfulla soppåsen när jag ändå ska ut. Och tidningarna. Fast suck, då måste jag sortera ut tidningarna från kartongerna (de samsas om uppsamlingskärlet. Eller kärlet? Det är i själva verket en papperskasse från Cubus. Jag tror jag shoppade en ljusblå kjol där. Eller var det tights?). Men vänta nu! Soppåsen är BORTA, vilket ju faktiskt måste betyda att jag redan tagit ut den idag. Vad konstigt. Undrar om tidningarna finns kvar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar