måndag 11 april 2011

TOMT I STUGAN

Hänk sitter just nu på tåget mot Göteborg och jag sitter här i min ensamhet (med Ela) och lyssnar på tystnaden. Känner mig nedstämd och saknar honom redan. Jag hatar den här känslan. Jag hatar avsked och jag hatar att skiljas från honom. Känslan är så stark att den nästan skulle kunna få mig att avstå från att träffas överhuvudtaget. Ungefär som jag skulle kunnat avstå från att skaffa Ela bara för att jag inte klarar av att förlora henne. Ungefär så.

Det är alldeles för många mil mellan oss men nu är det nog med vältrande i självömkan och separationsångest. Jag ska mumsa i mig lite av allt vårat överblivna godis, dricka en (inte två, EN) kopp kaffe, ett glas juice och kanske läsa och sedan sova en timme på soffan. Ikväll kommer mitt andra besök och det kommer garanterat att muntra upp mig.

Vi har ätit väldigt mycket gott hela helgen med start i onsdags. Igår åt vi chokladmoussen ni ser här nedan. Det var dessert nr ett. Dessert nr två var hallonsorbet OCH citron- och lakritsglass.

1 kommentar:

  1. kom precis hem från centralen där jag vinkat av mitt besök nu när jag läste detta, så jag har också en tom stuga :(
    tur att du har lite godis iaf

    SvaraRadera