onsdag 21 april 2010

Var en karamell, bara var det.

Idag var jag klädd i sommarblommig chiffong och förutom mina ljusblå jeans gick hela min outfit i rosa och lila. Jag hade till och med ett rosa läppglans. Blev glad av att se mig själv i spegeln och kände mig lite som en karamell.



Jag tänker alltid på min vän Göteborg när jag har den här blusen på mig. Tänker att den är något i stil med vad hon skulle kunna svänga ihop på någon av sina symaskiner.



Det snöblandade regnet har kommit in över Uppsala nu. Jag blev lite besviken när jag såg det, fast hellre blaskigt himlavatten än aska.

Idag har jag inte gjort något annat på min praktik än att dokumentera de patienter jag varit med och träffat men inte hunnit skriva om. Känner mig tom i huvudet. Är tom i huvudet. Ska bada, läsa och sova. Och krama stackars Ela som fick mens igår. Stackars Ela med den tråkiga blöjbyxan.

2 kommentarer:

  1. jag vet inte om jag skulle kunna sy en sån fin men jag skulle gärna vilja, tjusigt!

    SvaraRadera
  2. stackars stackars ela. hälsa henne att jag känner med henne. själv har jag det varannan vecka nu för tiden. vi kan starta klubb.

    SvaraRadera