torsdag 29 april 2010

A taste of honey

Idag har jag varit på Sävja vårdcentral och talat gott om mig själv, förhandlat om lön, provat ut arbetskläder och fått en otroligt bra känsla inför sommarens jobb.

Eftermiddagen och kvällen ägnade jag åt att städa. Tog bussen till stan och köade löjligt länge för att köpa en flaska vitt vin och en flaska skumpa. Jag kommer antagligen att svämma över av skumpan då jag redan är alldeles bubblig av lycka. Jag bubblar så mycket att jag knappt kan äta. Till middag drack jag ett glas vin och åt grekiskt lantbröd.

Imorgon är det valborg. Jag ska stryka klänningen jag ska ha på mig och dansa lite nu. Jag ser så fram emot den här helgen. Det kommer att bli fantastiskt.



Även idag avrundar jag med bilder på underbarnet. Jag förstår att inte ni njuter lika mycket som jag, men hon upptar så stor del av mitt hjärta att jag inte kan låta bli att visa upp henne.





Minou har fått en ny vagn. Nu sitter hon och tittar sig omkring, pratar obegripligt, gastar, pekar och vinkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar