fredag 9 april 2010

Fredagsmys

Idag blev jag glatt överraskad av att chefen på vårdcentralen här i Sävja ringde mig och frågade om jag vill jobba där i sommar. Vilket flyt och vilken tur jag har! Jag ska jobba på lab med provtagning och vara på mottagningen och lägga om sår, byta katetrar osv. Det känns väldigt roligt, och väldigt skönt att ha bekväm arbetstid.

Idag har jag haft fredagsmys hela dagen! Jag åkte iväg och handlade mat åt mig och Ela och det var helt okej tyckte min vrist. Jag handlade bland annat torkad frukt och nötter som jag hackade och gjorde en müsliblandning på.



Ikväll har jag ätit god mat, glott på datorn, pratat i telefon och ätit lite godis. Nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa. Böcker är det bästa jag vet.

...och Hänk. Fredagsmyset var toppen, men inte i närheten så bra som med honom.

1 kommentar: