måndag 19 april 2010

Någon att gå till och någon att vara hos

Söndagskvällen bjöd i vanlig ordning på trevligt umgänge med (från vänster på bilden nedan) Karin, Henrik och Tommy. Istället för den utlovade tårtan bjöds det på sen söndagsmiddag. Jag och Karin satt vid köksbordet och smuttade på varsitt glas vin medan H och T lagade ugnsstekt rostbiff, potatisgratäng, rödvinssås och tomater och mozzarella med olivolja. Det kändes väldigt lyxigt och väldigt, väldigt mysigt. Efterrätten bestod av en himla massa godis men jag var så mätt att jag inte kunde få ner en enda liten karamell. Efter maten såg vi på roliga klipp på youtube och skrattade tills klockan blev på tok för sent för mig som skulle upp och praktisera idag. Men det var det värt.



Jag håller tummarna för tårta nästa söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar