söndag 11 april 2010

En helt vanlig söndag som vanligt

Igår kväll kramade jag Ela för att få lite tröst men hon ville bara pussa mig på munnen hela tiden så jag la ner mina försök att få en vanlig hederlig hundkram. Den där hunden kan nästan jämt få mig att skratta. Och gråta.



Idag var jag och Ela ute i våran härliga skog nästan hela förmiddagen. Jag kastade pinnar åt Ela och sedan satt jag på en sten och njöt av solen medan Ela strosade omkring och luktade på våren.



När vi kom in stekte jag plättar som jag åt med blåbärssylt till middag. Sedan städade jag. Att städa känns verkligen som ett riktigt söndagsgöra. Det är lika skönt varje gång att få det gjort. När det är gjort.

Söndagskvällen till ära bakade jag en äppelpaj och vispade vaniljsås. Jag tog Ela och pajen med mig upp till mina grannar och fikade. Efter fikat såg vi film och det var otroligt mysigt och skönt att slippa vara ensam ikväll.



Mina grannar Karin och Tommy. Och Henrik från urskogen. Vi fikar och ser film på söndagarna men har den senaste tiden haft ett litet uppehåll i våra söndagsträffar. Nästa söndag ska Henrik baka tårta! Det ser Ela verkligen fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar