måndag 5 april 2010

Påskafton, påskdagen och annandag påsk (och restless legs)

Jag och Ela tog tåget till Stockholm för att fira påsk med den granströmska släkten hemma hos Anna och Minou Ivy. Jag tog på mig min favoritklänning, packade shoppingvagnen och lämnade Uppsala. Skönt!




Jag hade mina klappriga favoritstövlar på mig. Solen sken och det kändes som sen vår i luften. Jag tog av mig jackan och packade ner den i shoppingvagnen. Det var en härlig påskafton.

Jag hade köpt ett påskägg till Minou men inte hittat något fint att lägga i det så jag fyllde det med godis och gav det till oss vuxna påskfirare. Minou fick ett hemmapysslat påskkort och en barnbok istället.



Annas mamma lagade en massa mat åt oss. Allt var så fint och gott! Jag hade verkligen velat tycka om räkor men det gör jag bara inte.



Efter maten satt alla barnen i soffan och väntade på att det skulle bli fika.



Från vänster: Lisa, Minou, Klimpen, Anna och Linus.



Anna hade köpt en påsktårta. Den var väldigt god! Ser ni Minous fingeravtryck i marsipanen?




Ela höll sig kring fötterna på Annas mamma. Annas mamma är världssnäll.



Efter fikat gick vi ut på promenad. Vi gick till en lekpark och gungade lite med Minou. Hon tyckte inte att det var så roligt.





När gungningen äntligen var över såg Minou livstrött och apatisk ut.



På påskdagens morgon fick jag rökt fläskfilé på morgonmackan.



Jag och Anna fikade påskchoklad och kaffe. Sen tog jag tåget tillbaka till Uppsala. Mina påskliljor hade slagit ut över natten.



För tre nätter sedan började mina ben om med sina dumheter igen. De bara hoppar och far och det suger i dem så att jag måste ligga och spänna, spänna, spänna dem allt vad jag orkar. Ibland måste jag upp och vakna omkring en stund för att det blir outhärdligt att ligga kvar i sängen. Jag har börjat ta mina folsyratabletter igen och jag hoppas att det snart går över.

Idag har jag läst om fibromyalgi inför miniföreläsningen jag ska ha på vårdcentralen till veckan. Det känns verkligen tungt att plugga nu och jag hoppas att resten av terminen går undan nu så man får göra något annat ett tag. Efter praktiken har vi en lång och tråkig folkhälsokurs framför oss. Jag ryser när jag tänker på det.

Ela ryser lite när hon måste bada, men oj vad fin och fräsch hon blir!

1 kommentar:

  1. Åh, vilket härligt inlägg :) du ser ut att ha haft en supertrevlig påsk!
    Vilken nostalgikänsla jag fick när jag såg "Max" boken, vi hade flera sådanna när jag och mina syskon var små :D
    och jag bara älskar Minous lilla fingeravtryck :D hihi!
    Jag tror dock att folkhälsokursen kommer bli ganska kul, om inte annat så är det ju vår vår vår då. det brukar göra saker o ting lite lättare :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera