måndag 12 april 2010

Förnuftet sitter inte i vårdkostymen

Idag har jag varit på UAS på en föreläsning och fått information om praktiken inom psykiatrisk vård som startar imorgon. Jag ska vara på en allmänpsykiatrisk mottagning inom öppenvården inne i stan. Jag har redan fått ett dåligt intryck av min praktikplats då jag både mailat och ringt till mottagningen utan att få svar. Jag antar att det är imorgon jag börjar, men jag vet inte vilken tid eller vem som ska handleda mig. Jag känner mig väldigt irriterad över detta då jag både mailat och talat in på telefonsvarare att jag vill ha ett schema innan praktiken börjar. Vårdpersonal som saknar hyfs gör mig verkligen illa berörd.

En vårdpersonal som gjorde mig himla glad idag var min handledare från vårdcentralen. Snart blir vi kollegor!

Förmiddagens föreläsning var bland den sämsta jag varit med om. Jag hade lust att skrika rakt ut, slå någon, lämna salen och somna. Allt på samma gång. Efteråt promenerade jag och Robin till stan. Det var så skönt att komma därifrån. När jag kom hem promenerade jag Ela, åt plättar från igår och somnade sedan i sängen. Jag sov bara drygt en timme inatt så det blir en mycket tidig kväll idag. Som vanligt.



Jo, så här gott äter jag för att fylla upp kroppen med vitaminer och mineraler igen. Jag sjunger om antioxidanter i sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar