onsdag 7 april 2010

Ensam nucka har sin mamma

Jag har haft en lång men intressant dag på vårdcentralen idag. Nu sitter jag i min lilla pluggkammare och förbereder inför min miniföreläsning imorgon. Det är roligt för jag har fått välja helt fritt vad jag ska prata om. Det har till och med varit ett sant nöje att plöja högen med vetenskapliga artiklar som jag slösat en mindre skog på att skriva ut.

Men jag är så trött. Längtar efter att få vara helt ledig utan att ha tusen saker som hänger över mig hela tiden.

Och kärlek! En av mina närmsta vänner har precis träffat en fin ung man som hon beskriver med ord som jag inte vill skriva i min blogg. Det är väldigt roligt för henne och jag är glad för hennes skull, men samtidigt blir jag så avundsjuk! Det är vår i luften och jag vill faktiskt också hångla och vara kär!

...det är tur att jag har mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar