tisdag 21 april 2009

En Stordamm, varsego,

Idag har mina ben gjort ont men jag lovade ju en bild på Stordammen så jag fick vackert traska dit ändå. Tyvärr hade solen gått i moln för dagen så det såg inte alls lika fint ut där ute idag. Nåja, det kommer fler dagar och jag går dit ganska ofta. Sällskap efterlyses! Sällskap, kaffe och kanelbullar efterlyses!




Två (förälskade) änder.



Jag hittade ett litet vattenfall i miniatyr också:



På vägen hem genom skogen såg jag en stor platt sten. Den får tjäna som min gravsten tänkte jag, och berättade för Minous mamma var stenen ligger någonstans. För tänk om jag kolavippar och så måste min mamma hosta upp en hel förmögenhet på en STEN. Vilket slöseri. Vidare talade jag om för mamman att det räcker gott för mig om jag får ett par plastpelargonier på graven, fast sen ändrade jag mig för lite blommor kan jag väl ändå få?

Det är lätt som en plätt att planera början och slut, det har det alltid varit, men allt däremellan var väl ändå bra trassligt.

Vet ni hur ni vill ha det?

4 kommentarer:

  1. Ho ho! Jag ställer mig i ledet som frivilligt sällskap.

    SvaraRadera
  2. Du står inte först i kön, vet du, men jag fuskar och tar dig med först ändå. Ska vi byta ut bullarna mot en apelsin?

    SvaraRadera
  3. det tycker jag lät som ett jävligt dåligt byte, men vad annat kan jag säga än: okej då!

    SvaraRadera
  4. Kanske: "Nej tack, jag är inte hungrig. Jag svalde just lite luft."?

    SvaraRadera