torsdag 16 april 2009

Se Uppsala, sa katten och hunden.

Vi steg upp före fyra för att hinna dricka morgonkaffe tillsammans en sista gång. Vi satt helt tysta vid köksbordet. Det var mysigt. Sen fick jag skjuts av lillebror till flygplatsen. Jag läste Norrländskan på planet, räknade stavfel och somnade som vanligt. Jag vaknade när planet störtade (lika vanligt). Den gula bussen tog mig till Uppsala där jag bytte till den gröna bussen, numero 5 mot Sävja. Ela sov på min arm hela bussresan. Vi steg av vid ändhållplatsen och stapplade på stela ben hem. Ela fick äta och somna gott i min säng och jag fick snabbduscha och dra iväg till Döbeln för att skriva PM. Jag trodde att jag drömt att jag shoppade ett par skor när jag tog mig därifrån, men nej, de står här i hallen.



Jag tackade nej till bio och trevligt sällskap då jag tvivlade starkt på att jag skulle överleva kvällen. Istället tog jag en långpromenad, en soppaskål (mitt nya favoritord) och ett skumbad. Och nu, nu väntar denna:

2 kommentarer:

  1. Soppaskål med varmt vatten och eventuellt lite salt bara va? Sov gott! Ses imorgon.

    SvaraRadera