söndag 12 april 2009

Glad påsk, sa hon.

Finaste påskkortet kom från Minou Ivy. Hon är söt som socker och jag avgudar henne.



Idag sken solen men ingen njöt av den. Jag rev sönder ett par byxor på en spik när jag skulle klättra över staketet på baksidan av huset. Det gjorde ont, och ännu lite mer ont gjorde det när jag handlöst brakade ner i snön med huvudet före. Sedan gick resten av dagen ungefär i samma stil. Allt blev upp och ner och bak och fram. Tre av fyra grät och inte fick jag något läsande gjort idag heller. Suck. Nåja, nu har jag lagat mina byxor och mamma har ställt fram en stor skål med glass och strössel åt mig. Och jag har redan nya stigar.

6 kommentarer:

  1. Gullig bäbis måste jag säga. Vem kan ha tillverkat henne kan man undra..? Glass idag igen?? Själv klämmer jag en kladdkaka. Snart är det onsdag. Puss!

    SvaraRadera
  2. Gulligulligull på lilla bebis! Men prata inte om glass och kladdkakor, jag mår illa...

    SvaraRadera
  3. jag mår också illa. och det tror jag är bra.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att mitt illamående är ett tecken på att det inte är riktigt bra. :)

    SvaraRadera
  5. jag menar bara att då har vi nog förätit oss. då kommer det inte bli någon större förlust.

    SvaraRadera
  6. Jag tog mig friheten ätt länka hit från min blogg.
    //
    Lasse

    SvaraRadera