fredag 10 april 2009

Kissemissekissekiss.

Idag är jag trött trött trött. Just när jag skulle till att somna ringde biologen och han lyckades stimulera mitt vakenhetscentrum så till den milda grad att inte ens den röda boken kunde få mig att bli sömnig igen. Jag måste dock ha somnat till slut ändå, för jag blev väckt av Ela som promt måste ut på stört så hon kunde fortsätta projekt sprutlackering av uppfarten. Stackars Ela. Stackars mig. Jag ska prova med att bälja i mig en kanna kaffe och läsa gårdagens tidning. Då jag bara bläddrade igenom tidningen oförlåtligt slarvigt igår lyckades jag missa reportaget om Pia-Maria Holmgren, min gamla klasskamrat. Hon tävlar om att vara med i Liet Lavlut, minoritetsspråkens sångfestival. På lördag sjunger hon i samernas melodifestival. Hon är häftig och jag beundrar henne mycket. När jag kände henne hade hon två småbarn, pluggade på heltid, spelade hockey och sjöng i kör. På somrarna skötte hon renarna uppe i de norska fjällen. Hon sjöng Ulf Lundells Kärleken förde oss samman och jag frågade om hon ville sjunga den när jag gifter mig. Det ville hon, fast idag har jag en annan favoritbröllopssång. Hon får gärna sjunga den.

Angående mitt sommarjobb så JA, jag blir kvar i Uppsala över sommaren. Jag undrar hur många vi blir i sommar. Hur många blir vi i sommar?


Vi tjuvstartade med sommaren och åt varma smultron och jordgubbar från mammas trädgårdsland.

6 kommentarer:

  1. Woho! Vi kommer att få en underbar och härlig sommar!

    SvaraRadera
  2. sommar, sommar, sommar... hm. jag är också här:)

    SvaraRadera
  3. Bra! Då äter vi glass i stora lass och badar upp till knäna, visst?

    SvaraRadera
  4. fyf! glass och jordgubbar. du är en jävel-jävel. fubbo!

    SvaraRadera
  5. Jävel-jävel? Javisst, javisst. Du kan få smaka!

    SvaraRadera