lördag 25 april 2009

Kisse på picknick.

Jag tog tåget till Stockholm. Vi tog en Djurgårdspromenad och njöt av sommaren. Anna mådde ganska dåligt av allt pollen så hon njöt inte lika mycket som jag. Vi åt lunch på en brygga vid vattnet. En kråka kom otäckt nära oss och vår mat. Han var hungrig och ilsken så vi spottade olivkärnor åt honom. Efter maten slogs vi om en gräsplätt med en flock gräsänder. Vi rullade ut picknickfilten på högar av fågelbajs och sen låg vi i solen och hade det mysigt.

Herr Kråka:


Finn fem fel! Eller ett rätt.



I morse vaknade jag tidigt igen. Jag gick till Stordammen och blev alldeles till mig över hur vackert det var där idag. Jag blev glad av att titta och när jag vände hemåt sprang jag fort fort fort, hoppade över stenar och galopperade och skuttade om vartannat. Jag var så frisk!

När jag studsat klart åkte jag till stan och hade picknick med Alfrida och Anna. Det var sommar och vi åt jordgubbar. Ela var också med men hon fick inte smaka så mycket som en smula.



Efter picknicken köpte jag mer jordgubbar och picknickade en gång till. Det var lika gott men dock inte särskilt långvarigt. Och när jag kom hem var jag fortfarande kaffesugen.

2 kommentarer:

  1. vad fina dom två är ihop :)

    SvaraRadera
  2. Dom borde bli ihop. Alla tre! Anna, Linda och Alfrida! Som en enda stor regnbågsfamilj! Ela får vara bäjbis!

    SvaraRadera