torsdag 9 april 2009

Vad gör katten?

Idag har jag duschat tills min kropp blev röd, kokat gröt, ätit gröt, kokat kaffe, druckit kaffe, bläddrat i NSD utan att läsa ett ord, kokat fisk och ris till Ela, träffat mina båda bröder, pratat i telefon, fått klart med jobb för sommaren, vickat på baken till en radiolåt så kjolen åkte upp i armhålorna, filat fötterna, målat naglarna, promenerat runt kvarteret ungefär hundra gånger, torkat hundbajs, duschat Ela, torkat Ela, tyckt synd om Ela och oroat mig för Ela. Mitt hjärtegull. Nu sover hon och jag ska knåpa ihop ett PM på en alldeles för liten dator. Utanför huset snöar det stora flingor och allt är vitt.


Tangenterna är så små att mina fingrar snubblar och stavar fel hela tiden.

4 kommentarer:

  1. Fröken Alfrida Ärta9 april 2009 kl. 19:03

    Hos dig är det vitt och hos mig är det grönt! Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne. Tänk så Ärta!

    SvaraRadera
  2. men vänta nu.. det står ju inget om presenten.

    SvaraRadera
  3. Solen skiner när jag ser er igen, och DÅ DU Anna, då ska du få kolla in min present!

    SvaraRadera
  4. ska du sommarjobba i boden eller uppsala?

    SvaraRadera