måndag 20 april 2009

Katt på vandring.

Efter dagens tröttsamma PM-skrivning promenerade jag in till stan och gjorde lite ärenden jag skjutit upp lite för länge. Mycket skönt att kunna stryka ett par saker från listan över saker att göra. Handlingslistan strök jag igår (oj, nu kom jag att tänka på mitt ex som jämt rättade mig när jag sa handlingslista. Ja för det heter faktiskt inköpslista och inte handlingslista, nej för handling är något man gör). Suck. Det var så mycket jag saknade känsla för. Sen tappade jag känseln helt.

Med begynnande benhinneinflammation är känseln tillbaka igen, men mina fötter bara vägrar att vara stilla. Jag kan inte sluta gå. Det blir för mycket för Ela så hon får stanna hemma (stackars Ela!). Idag gick jag längs en porlande bäck i skogen. Solen sken men det var inte särskilt varmt. Jag vill inte gå här ensam, tänkte jag. Och sen: Kom och ta mig!

Jag såg en fin Stordamm men jag hade inte kameran med mig. Kanske kan jag ta en bild imorgon och lägga upp, eller är det fusk?

2 kommentarer: