söndag 19 april 2009

Kisse, olyckshund och lillebror.

I morse vaknade jag ute på landet. Jag kokade kaffe och duschade. Sen började dagen. Jag har handlat mat åt mig och blomlådor till min salladsodling. När jag stuvat in maten i kylen åkte vi runt på lägenhetsvisningar och jag var så glad att min bror ska flytta hit till Uppsala. Ela satt i bilen och väntade. Det gjorde den nyinköpta fodersäcken också. Medan vi tittade på den första lägenheten hann hyndan bryta sig in i säcken och närapå äta ihjäl sig. Då torrfoder suger i sig all vätska som kommer i dess väg fick vi skynda oss till närmsta mack för att tigga till oss vatten. Ela drack och drack, och nu ska jag låta henne svälta igen.



Själv ska jag grilla nötkött, kycklingkött och majskolvar. Jag såg en prinsesstubbe i kylen och nu håller jag tummen för att den åker fram på middagsbordet den med. Jag går ner två hekto om dagen, jag behöver lite stubbe.

Och så behöver jag hångla.

5 kommentarer:

  1. Och vem fan behöver inte hångla? Tänk inte bara på dig själv. Dela med dig lite till oss andra också!
    Sen vill jag också påpeka att du, förutom hånglandet, låter mycket och väldigt vuxen idag. Du hinner få med både orden "kaffe", "lägenhetsvisningar", "torrfoder", "blomlåda", "nötkött" och "salladsodling" i ett och samma inlägg. Åh, herregud. Det är en hel årsförbrukning av vuxenord för mig! Way to go, Ärta!

    SvaraRadera
  2. Okej. Jag tar tillbaka allt om min ungdomlighet. Jag köpte precis en ugn på blocket. Jag är tant.

    SvaraRadera
  3. Åh men gumman (tant?), du är underbar.

    SvaraRadera
  4. Jag är alldeles utmärglad!

    SvaraRadera