tisdag 23 februari 2010

Bodenliv, älskade hundar, barndomsår och familj

Ett tag bodde jag och min kusin Linn i samma hyreshus i Boden. Vi kunde gå över till varandra utan att behöva kliva utanför dörren. Det var fint.

Jag hittade den här bilden på mig och Akilles, min kusins lilla hundvalp. Han var extremt mysig och söt och jag var otroligt förtjust i honom. Tyvärr blev han akut sjuk och hans liv blev alldeles för kort. När jag ser den här bilden känns det som att det var nyss jag satt där i mitt kök på Hermelinsgatan i Boden. Med den lilla vovsingen i händerna.



Ela tyckte förstås att Akilles var väldigt skrämmande och otäck.

Det här är en bild från Rörbäck. Jag och min kusin tillbringade barndomens alla somrar på Rörbäcks camping vid havet. Vi har åkt dit ett par gånger, bara hon och jag, för att återuppleva sommarlyckan vi kände då. Senast var för drygt två år sedan, och då hade vi sådan tur med vädret att vi kunde sola och bada.




Nicolina, Akilles och Ela. Ela badade i havet med mig.

Något jag saknar mycket är hundpromenaderna med min kusin. De blir aldrig lika trevliga när man är ensam. Med på den här bilden är Queenie. Hon finns sorgligt nog inte heller idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar