söndag 7 februari 2010

Kära dagbok

Jag har haft så fullt upp den senaste veckan att jag inte haft tid att blogga. Jag har inte tagit så många bilder heller. Önskar att jag kommit ihåg att fotografera när jag var i Stockholm. Minou växer så snabbt, det känns inte som att jag hinner med.

Den här bilden tog jag förra lördagen:



Lise övertalade mig att svira om från pyjamas till festmundering och åka till Mathias och Anna (bilden). Festen var inplanerad redan tidigare, men jag kände mig så trött och hängig hela dagen att jag bestämde mig för att stanna hemma och lägga mig tidigt. Lyckligtvis höll inte Lise med om att det var en bra idé och det fick mig att hasta iväg till stan. Det var en väldigt trevlig tillställning hemma hos våra värdar. De bjöd på hemmabakad pizza och bakverk. Festdeltagarna var trevliga att umgås med och något jag uppskattade mycket var att träffa Lises familj. Barnen har varit hemma hos mig och fikat tidigare, men den äkta hälften var för mig okänd. Kul! Kvällen blev lång men till slut kom jag hem till min älskade säng.

Bilden nedan föreställer Lises son David. En otroligt intelligent och härlig kille! Jag satt och ritade med honom större delen av kvällen. Han tecknade en fantastiskt snygg bild som föreställde Ela med en plastbytta på huvudet. Den hänger nu på mitt kylskåp.



Igår steg jag upp före sex för att åka iväg och skriva läkemedelstenta. Det kändes bra och det fick mig på bra lördagshumör. Efter tentan tog jag bussen hem för att sova en timme, äta lunch, hämta Ela och åka tillbaka till stan. Tog mig ut till Sala backe för att träffa Gustav H. Civilingenjör inom arkitektur. Formgivare, designer och Billy Talent-fan. Han uppehöll sig hos min bror för att gå på spelning i Stockholm. Roligt att se ett bekant ansikte i min stad! Han hade med sig en present till mig:



Mitt vinglas som jag bar med mig hem till honom en berusad sommarkväll när vi bodde grannar i Boden. Som sedan blev kvar hos honom. Vi har skojat om det där glaset i flera år nu, och han tyckte att det var på tiden att det kom tillrätta. Synd tyckte jag. Jag har gillat tanken på att jag har ett vinglas hos honom.

Snygg-Gustav:



Lillebror, lillebrors kompis och Josefine kom hem och då åt vi mat tillsammans medan karlarna söp till inför spelningen. Jag och Ela åkte hem igen. Jag var trött men tvingade mig att läsa om allergier hos barn, diska och leka med Ela. Jag släpade omkring i pyjamas och skulle lägga mig och sova, men även gårdagens lördag slutade i ett klädombyte och en bussresa till stan. Jag gick till Plock och träffade underskötaren. Han bjöd mig på ett glas vin, som sedan fick mig att slockna riktigt skönt efter att ha varit vaken i nästan ett dygn.

Idag sov jag och Ela länge och sen hade vi myssöndag och mådde gott hela dagen. Jag har slarvat med plugget och läst skönlitteratur i flera timmar istället. Ikväll bakade jag en äppelpaj och vispade vaniljsås som jag tog med mig upp till Karin och Tommy. Jag tycker om att hänga uppe hos dem, men ikväll blev det lite väl sent med tanke på att jag ska upp före anständig tid imorgon. Natt nu, med ett kapitel om eksem som kvällslektyr.

1 kommentar:

  1. Oj vad trevligt och fullt upp du verkar ha haft det! Me like! :D KRAMAR!

    SvaraRadera