söndag 14 februari 2010

Kärleksbrev



Imorgon ska jag lägga det här paketet på lådan. Gissa vem det ska skickas till! Personen som får paketet är en person som läser min blogg och som betyder mycket för mig. Dennes personlighet och åsikter, och öppenhet och tolerans gentemot andra människor, inspirerar mig och får mig att se saker med nya ögon. Eller öppnar i alla fall de ögon jag redan har. Vi har känt varandra länge och det är en person jag värdesätter högt och älskar väldigt mycket.

Idag tog jag en lång sovmorgon. Jag kände mig ledsen igår och det blev inte så mycket sömn inatt. Jag hade tänkt söndagsstäda men det struntade jag i. Pluggade istället. Och lagade kålgryta. Kålgrytan ska bestå av kål (förstås), morötter, köttfärs, lök, soja, sirap och salt, svartpeppar och vitpeppar. Till den äter man potatis och tunnbröd med en vällagrad hårdost (typ västerbottensost eller prästost). Min kålgryta blev dock en vegetarisk variant då den enda köttfärsen jag hade var tacokryddad. Tacokrydda är INTE norrländsk kålgrytekrydda.



Var för hungrig för att kunna stå ut tills kålen blivit mjuk så jag åt risgrynsgröt till middag istället. Sen bakade jag chokladbollar och gick upp till Karin och Tommy. Det börjar bli en trevlig vana att spendera söndagskvällarna uppe hos dem. Inte bara för mig utan även för killen med de muskulösa armarna. Dagen till ära valde vi att se en kärleksfilm.



Sen åkte jag med hissen hem. Ensam.

2 kommentarer:

  1. Tack:-). Han har ganska tur..jag ska höra med rikard om han kan bo här ochta hand om vovvarna så jag slipper ta med dom..Vem är paketet till?:-) en gammal kärlek?

    SvaraRadera
  2. Fint fin-Linda med paket och kålmat! Jag vill se dej live snaaaart!

    SvaraRadera