fredag 12 februari 2010

Tenta, herpes och ny kursstart

Tentan i morse gick lysande. Firade med ännu en firarsemla i goda klasskamraters/kamraters sällskap innan jag och Lise gick till både Apoteket och Systembolaget. På Apoteket köpte jag en tub Anti (antiviral kräm) mot munsår orsakade av herpes simplex typ 1 (fast det låter ju förstås finare att kalla herpesutslaget för munsår). Jag har haft munsår tre gånger i mitt liv. Väldigt små sår som varit ohyggligt smärtsamma. Därför ser jag till att alltid ha en färsk, oöppnad tub Anti i handväskan. Det har hänt några få gånger att läppen börjat ömma lite och då smörjer jag mig med krämen direkt. Det fungerar varje gång. Mitt hjärta ömmar däremot när jag tänker på alla stackare som lider av könsherpes. Måtte någon finna bot mot detta eländiga virus. Ja. På Systembolaget handlade vi vin. Jag plockade på mig en flaska vitt medan Lise föredrog rött. Önskar att jag tyckte om rödvin jag med. Det ser så konstnärligt och sofistikerat ut när folk dricker rödvin.

Hemma från tenta och Lise-stund-på-stan la jag mig och sov i tjugo långa minuter. När jag vaknade kändes det som att jag sovit flera timmar och att det var natt. Jag fick skynda mig att klä på mig igen, borsta tänderna, kissa Ela och jäkta iväg till frisören. Det var länge sedan jag klippte mig och jag var milt uttryckt i extremt stort behov av det. Nu känns mitt hår friskt och det doftar mums. Ska ge det en kur av olivolja inatt så att det blir mjukt och skönt.

När jag var färdigklippt passade jag på att hämta min Barnmedicin-bok. Alltså efter att tentan redan varit. Skulle gärna dyka ner i den i helgen ändå men på måndag drar psykiatrin igång och då gäller det att vara förberedd. Ska bli roligt att tillbringa två föreläsningsveckor på Akademiska.




Jag har älskat att läsa den senaste kursen och då särskilt obstetrik, men jag måste erkänna att jag verkligen ser fram emot psykiatrin.

Jag köpte fredagsgodis i samband med att jag hämtade ut min bok men det är jag för trött för att äta ikväll så det får bli lördagsgodis istället. Godnatt gott folk.

2 kommentarer:

  1. Nyklippt :) Det vill jag se!

    Tack för ekonomiskt stöd idag ;)
    Hoppas du sover gott,
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har kollat biljetter och om vi inte drunknar denna månad i räkningar så kommer vi:-) jag verkar dock inte ha ngn som kan ha hundarna så dom måste nog följa. Vad kostar det att ta med hund?

    SvaraRadera