tisdag 9 februari 2010

Tack för tacksamhet

Anna gav mig en gjutjärnsgryta som tack för att jag var hos henne och hjälpte till när hon flyttade. Jag invigde den igår när jag skulle steka tacofärsen. Den är ljuvlig att laga mat i och har en otrolig blankblå färg. Jag är lite smått förälskad i den då jag alltid har velat ha en gjutjärnsgryta men varit för snål för att skaffa mig en.



För några månader sedan investerade jag i en ny stekpanna. Jag får nog lov att erkänna att jag är en aning förälskad i den med. Titta bara! Är den inte underbar? Jag tycker att den är så piffigt söt att jag knappt vill laga mat i den. Den är lite för fin.



PS. Anna gav mig även en shoppingvagn. Den är stor och rejäl och den ska snart invigas den med. Igår när jag handlat en säck hundmat, mjölk och fil höll jag på att dräpa mig när jag skulle släpa hem allt. DS.

1 kommentar:

  1. Vad fina saker! Jag ska nog också spara ihop till nya köksredskap.

    SvaraRadera