fredag 19 februari 2010

En dator så gott som ny

Jag vet att jag lovade ett färskt inlägg igår, men datorn vägrade hålla igång i mer än tre minuter i taget så det var helt enkelt inte möjligt att skriva. Efter att ha startat datorn ungefär hundra gånger ville den till slut inte starta alls. Jag är verkligen glad att jag sett till att säkra det mesta jag har på datorn, men långt ifrån allt gick att rädda.

Återupplivningen av datorn startade i morse och har tagit mig ungefär hela dagen, men nu har jag äntligen en väl fungerande och frisk kompis (som jobbar snabbt!)! Jag är verkligen stolt över att jag fixade det alldeles själv.



Jag började med att öppna datorn. Jag hade ingen egentlig plan men min tanke var nog att titta den hel igen, och kanske att prata lite förstånd med den.



När jag öppnade fläkten och såg allt damm förstod jag varför datorn blir så het efter en stund. Jag dammsög noga och sedan skruvade jag tillbaka fläktskyddet igen.

Förutom att meka med datorn har jag blödit näsblod fyra gånger, läst om tvångsvård och stekt plättar. Ela brukar alltid få en egen plätta men idag fick hon bara en smula.

1 kommentar: