onsdag 17 februari 2010

Make over glashus

Jag blir väldigt irriterad när jag loggar in i min blogg och upptäcker att gårdagens inlägg gått upp i rök. Min dator har börjat krångla mer än vanligt. Den kräver flera omstartningar och på- och avslagningar innan den brummar igång på morgonen, och när den väl är igång är den seg som den segaste jag-vet-inte-vad och slår av sig själv helt utan förvarning titt som himla tätt. Mycket irriterande. Det var vad som hände när jag skulle publicera mitt inlägg igår, och då det var femtielfte gången för dagen lyckades jag inte uppbåda tillräcklig motivation för att sparka igång odågan igen. Jag daterar detta inlägg som gårdagens, och bjuder självklart på ett färskt inlägg senare under dagen.

Jag har lovat att visa omstylingen av mammas glashus. Här kommer den.



Jag har länge velat göra något åt detta.



Lyckligtvis höll mamma med mig om att det viktigaste av allt och det mest akuta var att slänga ut den konstgräsgröna golvmattan.



Jag fick välja ny golvmatta. Den var snygg men hur tung som helst. Och bångstyrig, jag höll inte på att få till det.



Jag lånade en kniv av min storebror. Det var roligt att skära i mattan och den blev mindre bångstyrig för varje snitt.




När mattan var på plats fick Ela vara med igen.



När mamma kom hem från jobbet fick hon sätta sig vid symaskinen och sy nya, fräscha överdrag till stolsdynorna. Tidigare var de ärtigt klarblå. Jag hade passat på att rensa ut en massa plastblommor och annat krafs medan hon var på jobbet.



Hammocken med alla omaka dynor och kuddar åkte självklart också ut. In åkte kökssoffan, även den i nysytt överdrag och med nya snygga kuddar.

Både jag och mamma var överförtjusta när vi såg det färdiga resultatet. Vi firade med att äta en god middag med levande ljus där ute. Efter middagen dukade vi fram godis och snacks och öppnade en flaska vin. Vi satt ute halva natten.

2 kommentarer:

  1. Men vad snyggt och mysigt!
    Du kan få göra några inredningsinsatser hos mig med ;)

    SvaraRadera