måndag 22 februari 2010

Hockey och kalas

Igår såg jag och underskötaren hockeymatchen mellan USA och Canada på teve.
Det är första gången jag sett en hel hockeymatch från början till slut. Det var inte så farligt tråkigt som jag befarade att det skulle vara, nej det var faktiskt till och med ganska spännande ibland. Det kommer dock aldrig att hända igen. Det känns ändå helt okej att vända tevesporten ryggen nu, med tanke på att jag faktiskt har gett den en ärlig chans och uthärdat en HEL match. Mitt första och enda hockeyminne kommer för evigt att vara målvakten Miller som räddar puck efter puck efter puck. Otroligt modigt att stå mitt i den där gräsligt fula buren tycker jag.

Idag har jag känt mig trött efter nattens hockey. Tvingade mig upp i morse för att ta itu med tentaplugget. Gav upp vid middagstid och åkte till ICA och inhandlade godis, chips, glass, chokladsås och mitt favoritkaffe. Nu blir det psykiatriplugg för hela slanten tills på torsdag.

Här kommer ett urval av bilder från lördagens kalas:




Minou Ivy 1 år tillsammans med mamma och morfar.



Minou och mormor. Minous mormor och morfar har hälsat på i nästan två veckor men när kalaset var slut reste de med tåget tillbaka till Boden.



Den här bilden älskar jag. Minou och moster Lisa.




Vi stannade över natten och dagen efter hade Minou svårt att äta lunch. Hon måste hålla koll på var Ela är någonstans. Ela sitter oftast nedanför Minous stol och väntar på att hon ska tappa godsaker på golvet.



Trots att Minou hade lite svårt för att äta sin mat så hade hon inga problem med att stjäla min smörgås och trycka in den i munnen. Hon är en sådan rackarunge!




Minou är så ljuvligt söt när hon sover. Varm och mjuk och doftar gosigt.

...Ela också:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar