tisdag 16 februari 2010

Lillebror, Ela och kronisk himla trötthet

Imorse vaknade jag pigg och utvilad efter en hel natts sömn men när jag två timmar senare satte mig på bussen mot sjukhuset kom tröttheten över mig igen. Hela förmiddagen lyssnade jag på en föreläsare som upprepade det jag läst in under helgen. Vi åt lunch i föreläsningssalen, fast jag kände mig för trött för att tugga. Packade ihop mina saker och tog bussen hem till Ela. Vi gick ut och kissade och sen sov vi i två timmar. Jag är fortfarande lika trött och börjar undra om det beror på känslomässiga brottningsmatcher eller om det helt enkelt är en infektion på gång. Eller bara baksmällan av sömnbristen. Hur som helst blir det en tidig kväll ikväll.

Jag skulle gärna sova middag på lunchen varje dag. När jag gick på dagis fick jag dispens att fortsätta sova middag med de små barnen, fast det berodde helt och hållet på att lillebror grät efter mig och vägrade sova om inte jag låg bredvid. Det var tider det.



Den här bilden tog jag hemma hos mamma i julas. Ela är otroligt förtjust i lillebror och han i henne. Det är väldigt mysigt när vi är hos mamma båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar