onsdag 10 februari 2010

Hemmaplugg och hundgull

Jag är hemma från morgon till kväll tills på fredag. Pluggar pediatrik, obstetrik och gynekologi inför fredagens tenta. Har tyvärr lite svårt för att hålla mig enbart till mina böcker när jag sitter hemma såhär. Bara måste plocka, dammsuga, promenera i snön, bada länge, nöjesläsa, laga mat och gulla med Ela. Ela är i alla fall glad över att jag är hemma om dagarna. Hon kan ta sovmorgon i lugn och ro utan att vara nervös över att jag ska åka iväg och lämna henne ensam. Till slut måste jag ändå väcka henne. Någon måtta får det faktiskt vara.



Det kändes extra roligt att klippa och bada Ela när jag hade så mycket plugg framför mig. Hon är så vit och fräsch nu! Jag lät henne stå i badkaret med vatten upp till magen tills trampdynorna blivit mjuka och det gick lätt att skrapa bort den yttersta skrovliga ytan på dem. Hennes små tassar är nu renklippta, kritvita och babylena. Gullis!



Ela kan sitta och titta sig i spegeln hur länge som helst. Det är något hon har börjat göra den senaste tiden och jag tycker att det är så himla sött.

3 kommentarer: