tisdag 14 september 2010

Borde, måste, ska

Jag försöker plugga men har sovit uselt och regnet faller grått och elakt. Jag orkar inte läsa men ska göra det ändå. Hela kvällen lång. Suck.



Jag känner mig så duktig och förvandlas till värsta sortens mallgroda när jag klarar saker själv. Det tog mig i runda slängar ungefär tjugo minuter att borra de två plugghålen som denna lilla hylla krävde. Jag höll den tunga borren i ett stadigt grepp medan jag pressade hela min tyngd mot den. Jag insåg först efteråt att jag använt ett för klent borrmunstycke (alltså själva skruvgrejen), men då satt hyllan redan där den skulle och mina armar darrade som gelé. Jag tycker om tavlan jag ställt på hyllan, fast jag vet inte riktigt vad den föreställer. Vissa dagar är jag bergsäker på att det är blå druvor, för att nästa gång hur klart och tydligt som helst se att det är svarta oliver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar