fredag 17 september 2010

Någon att svärma för

Idag vaknade jag halv sju efter en hel och lång natts underbar sömn. Morgonen med badkarsbad, kaffe och hundmys var härlig. Den vetenskapliga metodiken på BMC pågick mellan nio och tre men var inte så illa som den brukar vara. Dagen gick fort och när vi slutade gjorde jag och R sällskap in till stan. Han gick och simmade och jag gick och shoppade. Igår tappade jag mina pärlörhängen två gånger. Första gången hittade jag igen dem men andra gånger var de spårlöst borta. Överst på shoppinglistan stod alltså ett par nya örhängen (innan de, gud förbjude, blir slutsålda), men självklart spårade shoppingen ur och förutom örhängena följde även ett par byxor, en blus, ett skärp, en klocka och ett par fingervantar med mig hem. Och ja, en vinflaska och en vintetra också!

Hemma hos mig och Ela igen åt jag lite karameller till middag (ja det ÄR fredag) och sedan har jag roat mig med att städa lite, putsa bestick och leka med Ela. Det börjar bli dags att krypa till kojs snart.



För några dagar sedan uppvaktade jag mig själv med den här gulliga minirosen. Den står i en urgullig pastellgrön kruka på mitt vardagsrumsbord.

1 kommentar:

  1. Hihi, jag var till IKEA idag, brände bort 800 kr.. men fick en hel del för det faktiskt :)

    Du verkar ha så mysigt hemma hos dig! :)
    Kram

    SvaraRadera