söndag 19 september 2010

Flickan med pärlörhänge

Gårdagens regn resulterade i att gocarten blev inställd. Tråkigt! Det blev fika och biljard istället, fast inte mycket till öl och vi skingrades lagom trötta före klockan åtta. Jag hade sett fram emot en oändlig helkväll men när jag kom hem förstod jag att tröttheten nog berodde på en begynnande (ordentlig) förkylning så det var förmodligen lika bra att vi var världens klenaste gäng. Natten blev jobbig med halsont, täppt näsa och allmän sjukdomskänsla. Jag steg upp flera gången för att koka vatten att inhalera och dricka varmt. Hatar att vara sjuk, och hatar att vara ensam när jag är sjuk. Jag behöver att någon lyssnar på mitt klagande och gnällande och tycker väldigt, väldigt synd om mig. Jag skulle kunna slå vad om att det faktum att jag är ensam kommer att förlänga min sjukdomstid med ca en till tre dagar. Minst. Det är SÅ himla jobbigt att vara jag just nu.

Igår hade jag en så tajt kjol på mig att min spelteknik blev lidande. Samma kjol höll tidigare i veckan på att få mig att missa bussen då jag inte kunde springa med den på utan var tvungen att trippa jättejättefort och ta många pyttesteg för att hinna. Inte så anständigt kanske, men det gör inte så mycket för den är även så trång att den är snudd på omöjlig att få av. Med den kjolen på, och mitt överfallsspray, känner jag mig nästan trygg på stadens gator.

En annan sak jag hade på mig igår är mina favoritörhängen. De som jag tappade och köpte nya. Så här ser de ut:

1 kommentar:

  1. Hihi, kjol historian ja ;)
    Tråkigt att kvällen inte blev som planerad, men hoppas du hade trevligt ändå!

    Supersnygga örhängen!

    Tråkigt att du blivit sjuk, säg till om jag kan göra något så du blir frisk snart! :)

    Hoppas även din handled mår lite bättre snart.
    Kram

    SvaraRadera