onsdag 22 september 2010

Välj om, välj rätt.

Förutom den gången jag blev nedknuffad i golvet och gjorde illa min handled så blev jag knuffad ytterligare ett antal gånger. En av dessa gånger landade jag ganska illa på högra sidan av huvudet, vilket ledde till att jag hade extremt ont i nacken i ett par dagar efteråt. Jag har fortfarande väldigt ont i nacken av och till. Vissa dagar känner jag inte av nacken någonting, medan jag andra dagar har jätteont. Det är väldigt irriterande när jag ska gå över vägen och inte kan titta åt höger och vänster för att det gör så ont att vrida på huvudet. Istället får jag liksom vrida hela kroppen, först åt höger och sedan åt vänster (eller är det vänster-höger-vänster?). Funderar på om jag kanske borde skaffa mig både ett handledsskydd och en mjuk nackkrage. Eller varför inte bara sätta mig i en skönt vadderad rullstol med en gång?



Denna bild har ingenting med nackskador att göra. Det är mammas katt som unge hemma hos min moster. Stackaren har blivit ihopsydd i baken och fått en plasttratt kring skallen.

2 kommentarer:

  1. Åh. Kram på dig! Önskar att du inte behövt utstå det, du är en alldeles för fin människa för det!

    SvaraRadera
  2. Det är jättejobbigt att läsa om den jävla skiten han har gjort, jag blir så ledsen när jag tänker på det. Men samtidigt bra att du skriver om det, kvinnomisshandel ska man inte vara tyst om!
    KRAM

    SvaraRadera