söndag 26 september 2010

Skogspromenad

Denna soliga söndag fick jag och Ela finfrämmande av M och hans mops Inez. Vi traskade upp till stordammen och satt där en stund. Det var länge sedan jag var där eftersom jag inte velat gå dit upp ensam. Det var för mig ett mycket uppskattat besök som förgyllde min söndag.



Den här bilden föreställer inte Inez, men hon var lika söt. Eller, hon var faktiskt ännu sötare. Jag blir alldeles till mig när jag hör hur dessa ljuvliga hundar nyser och grymtar. Inez var alldeles bedårande.

Resten av kvällen ska jag ägna mig åt att förbereda mig inför praktiken som startar imorgon. Jag hade tänkt dyka ner i böckerna, men har kommit på ett något mer angenämt sätt att använda kvällen till. Jag ska vila, mumsa äppelpaj och läsa skönlitteratur. Det är väl ett alldeles strålande sätt att förbereda sig inför en tuff vecka på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar