tisdag 28 september 2010

Sårvård

Skötsel av sår och stora omläggningar är en stor del av behandlingen av brännskadade patienter. Min praktik på brännskadeintensiven kommer kanske att ge mig mardrömmar, men jag kommer också att ha lärt mig mycket efter mina få intensivvårdspass.

Det går åt enorma mängder förband och omläggningsmaterial på en sådan här avdelning. Jag tycker att det är bra att det finns en hel massa fina förband att använda. Det enda jag tycker är ganska trist är att de är så förbaskat fula och ser så tråkiga ut. Det är inte som med barnens plåster.



Jag älskar den här boxen från Louis Vuitton. Om jag hade en sådan skulle jag fylla den med roliga plåster och små leksaker till barnen. Även de vuxna jag sticker ska få ett baconplåster.

3 kommentarer:

  1. Frågan är om baconplåster skulle synas på en brännskad patient? De är ju redan bacon på sätt och vis...

    SvaraRadera
  2. man ser nog ändå skillnad på rå och stekt bacon :)

    SvaraRadera
  3. Reagerade först när du skrev barnens plåster, men blev glad sen igen när det visade sig att alla kommer få baconplåster! Köpte zebra- och leopardplåster på dollar store i helgen!

    SvaraRadera