lördag 4 september 2010

L-ABCDE och förra helgens vrålåk

Lördag kväll och jag sitter hemma vid mitt barbord och pluggar trauma och skallskador. Min egen skalle värker lite och har så gjort de tre senaste dagarna. Jag börjar tro att det är för att den tycker att det är jobbigt att vakna till liv igen. Min hjärna får kanske träningsvärk av att arbeta.



Förra lördagen tillbringade jag tillsammans med sjuksköterskan (tillika dr) Fredrik, F:s sambo, doktor Milton och M:s halvgrekiske vän. Vi körde några häftiga varv på gocartbana utomhus. Väldigt skoj! Vi avrundade kvällen med mat på Tzatziki, men middagskonversationen resulterade i att min ovanligt friska aptit förvandlades till medkänsla med de stackars rädda djuren som fått sätta livet till för att hamna på min grekiska tallrik. Veckan som gått efter det har jag levt på pasta och ketchup. Som en riktig student alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar