fredag 24 september 2010

Hus(mor)kur

För andra morgonen i rad får min spegelbild mig att vakna till i ren förfärelse. Jag ser extremt sliten ut, vilket inte är så konstigt egentligen med tanke på min taskiga sömn och det mycket otrevliga stresspåslaget som jagar mig från morgon till kväll. Och ja, jag kanske borde dricka mer vatten och mindre kaffe, men det kommer nog aldrig att hända. Det skulle vara skönt med lite semester men det har jag inte tid med i dessa praktiktider. Istället ska jag gå i ide i helgen, vara hemma och sova så mycket jag bara kan, ösa på med fuktighetskrämer och ögoncreme, dricka vatten som en kamel och gå skogspromenader med Ela.



Jag fick låna en vetekudde från vårdcentralen som jag lade kring nacken igår kväll. Den var varm och skön och jag somnade väldigt gott nästan med en gång. Ela fungerar också lite som en vetekudde, fast henne kan jag förstås inte använda som huvudkudde. Hon ligger tätt, tätt ihopkrupen mot min kropp på höger sida. Varje natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar